Jak vypadá zdravá snídaně? Zapomeňte na müsli!

Povídá se, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Nejspíš proto, že jde o první jídlo, které tělu dáme po několika hodinách spánku, kdy obvykle nic nesníme. Zapomeňte ale na to, že byste měli do svého jídelníčku propašovat sladké cereálie, které se na vás smějí z pultů obchodů. Místo toho vyzkoušejte některý z níže uvedených tipů.

Kdybychom tělu nedodávali energii, nemohli bychom se věnovat našim každodenním aktivitám. Na druhou stranu, problémem moderní doby je jednoznačně to, že si nehlídáme velikost porcí, které si pokládáme na talíř. Zvýšená konzumace průmyslově zpracovaných potravin navíc vede k nadměrnému přísunu soli a cukru. Což se taktéž negativně odráží na naší štíhlé linii.

Nemusíte hned ze svého jídelníčku vyškrtnout všechno, co je nezdravé. Na druhou stranu, tím, že si ráno odepřete cereálie, uděláte první krok k tomu, abyste si vypěstovali zdravější stravovací návyky, které následně přispějí k vaší štíhlejší postavě.

Co vše by vám mohlo prospět? Na to se podíváme níže.

Probiotika

Jedním z klíčových faktorů, který ovlivňuje vaší psychickou pohodu a zdraví, je stav vaší střevní mikroflóry. Kdo pro ni chce udělat něco dobrého, ten by si měl dopřát probiotika. Buď ve formě fermentovaných potravin a nápojů, nebo ve formě doplňků stravy, které můžete užívat každý den. Probiotika najdete například v kefíru, bílých jogurtech, v kysaném zelí, kombuche a v kimchi.

Vejce

Pokud se to s vejci nepřehání, je jejich konzumace žádoucí. Jde totiž o dobrý zdroj proteinů, které jsou důležité pro pocit nasycení a pro normální stav svalové hmoty. V ideálním případě vejce připravujte jen s malým množstvím oleje. (Pokud vám ujíždí ruka, při vaření použijte malou čajovou lžičku, kterou si množství oleje dobře odměříte.) Případně preferujte vařená vejce, jejichž příprava se obejde bez oleje úplně.

Ovesné vločky

pexels jéshoots 216951 scaled

Mnoho lidí žehrá na to, že sacharidy jsou zlo, a měli bychom se jim za každých okolností vyhnout. Ve skutečnosti ale záleží na tom, jaký typ sacharidů si vyberete. (Sladký koblížek je přesně ten typ sacharidů, bez kterého se vaše tělo obejde.)

Ve zdravém jídelníčku mají určitě místo ovesné vločky, ze kterých si můžete připravit chutnou ovesnou kaši. Pokud vám obyčejná kaše nechutná, přidejte si do ní čerstvé ovoce, kousek nastrouhané tmavé čokolády, ořechy a podobně.

Chia semínka

Kdo rád experimentuje, ten si může dát ke snídani i super zdravý chia pudink. (Dávejte jen pozor na to, abyste to s množstvím chia semínek nepřeháněli. Jinak si zaděláte na zažívací potíže.) Chia semínka večer namočte do vody, nebo do mléka. Dejte je do lednice a nechte je tam přes noc. Následně můžete ozdobit tento pudink čerstvým ovocem.

Drobné ovoce

pexels lisa fotios 1765597 scaled

V ideálním případě si dejte ke snídani i hrst bobulovitého ovoce, které je nejen plné chuti, ale také je napěchované vitamíny a antioxidanty, které bojují proti působení volných radikálů. Zároveň obsahuje jen velmi malé množství kalorií.

Celozrnné pečivo

Energii dodáte svému tělu tím, že světlé pečivo vyměníte za tmavé. Při nákupu se ale nenechte zmást jeho barvou, protože někteří výrobci barví své výrobky karamelem. Z toho důvodu si vždy přečtěte štítek, ze kterého jasně zjistíte, kolik obilovin daný výrobek obsahuje. Celozrnné pečivo je zároveň dobrý způsob, jak dostat do svého jídelníčku více vlákniny.

Ořechy

Určitě byste neměli zapomínat ani na zdroje zdravých tuků, mezi které se řadí ořechy. Myslete ale na to, že byste to s nimi neměli přehánět, jinak do svého jídelníčku dostanete nadbytečné množství kalorií.

Jak tedy vidíte, probiotika, která bychom měli užívat každý den, můžete kombinovat se širokým spektrem dalších chutných potravin.

Zdroje informací

https://www.proslim.cz/dietni-snidane/ – Snídaně: Co jíst a nejíst? (česky)

https://www.healthline.com/nutrition/12-best-foods-to-eat-in-morning – 12 zdravých potravin ke snídani (anglicky)

Napsat komentář