Cambridge dieta

Potřebujete vyladit formu do plavek? Nebo vás stále trápí kila, která jste nabrali v zimě? Ať už je vaším problémem cokoliv, Cambridge dieta by vám s ním mohla hravě pomoci. 

Jsou to převážně ženy, které mají tendenci stále řešit svoji postavu. Bohužel, místo toho, aby si nechaly vypracovat zdravější jídelníček řeší redukci přebytečných kilogramů striktní hladovkou. Než se do ní pustíte i vy, mrkněte nejprve na Cambridge dietu, která vám může s řízením váhy pomoci.

Představení Cambridge diety

Cambridge dieta vznikla v 2. polovině minulého století. Funguje na principu radikálního snížení kalorického příjmu, který se v dalších fázích diety zvyšuje cca o 200 kalorií. Aby bylo možné celý program řídit, v jídelníčku Cambridge diety nejčastěji najdeme předpřipravené tyčinky, nápoje a další výrobky (pro představu si stačí dát do vyhledávače heslo Cambridge dieta produkty), které jsou součástí celého hubnoucího programu. Z toho důvodu nemá Cambridge dieta prakticky žádné recepty. 

Vzhledem k nízkému počtu kalorií může být pro řadu lidí Cambridge dieta (minimálně v počátcích) poněkud drsná.

Váš denní příjem bude:

  • V 1. fázi – 600 kcal/den
  • Ve 2. fázi – 800 kcal/den
  • Ve 3. fázi – cca 1000 kcal/den
  • Ve 4. fázi – 1200 kcal/den
  • V 5. fázi – 1500 kcal/den

Délka diety by neměla kvůli velkému snížení příjmu potravy přesáhnout 30 dní. Pro lehkou redukci tuku se pak doporučuje cca 14-21 dní. Také se nedoporučuje, aby se do ní lidé pouštěli bez odborného dohledu. V žádném případě bychom ji pak neradili zkoušet starým lidem, dětem, těhotným ženám a nemocným. 

Cambridge, nebo keto dieta?

I když by se mohlo zdát, že se od sebe diety nijak extra neliší, opak je pravdou. I přesto, že vám Cambridge i Keto dieta pomohou se snížením váhy, každá z nich na to jde trochu jiným způsobem.

V první řadě, jídelníček Cambridge diety je velmi sporý, takže vás bude v prvních fázích sužovat velký pocit hladu. Oproti tomu Keto dieta je postavená na vyšším příjmu bílkovin, které vás rychle zasytí. To znamená, že nebudete chodit kolem ledničky a mlsně přemýšlet o tom, co byste si dali.

Také myslete na to, že u Cambridge diety hrozí ztráta svalové hmoty, která může vést k rychlému jojo efektu po jejím skončení. (To ale souvisí i se zpomalením vašeho metabolismu a s tím, že vaše tělo bude očekávat další období hladu.) Keto dieta vás naopak odstřihne od sacharidů a škrobů. Sice se budete nejspíš potýkat s keto chřipkou, ale jakmile odezní, tělo se postupně naučí brát energii ke svému fungování z uložených zásob. Kvůli bílkovinám navíc nepřijdete o aktivní svalovou hmotu.

V neposlední řadě, Cambridge dietu je vhodné dodržovat jen po krátkou dobu. Keto dietu můžete naopak držet tak dlouho, jak budete chtít.

Výhody a nevýhody

Výhodou Cambridge diety je to, že budete mít všechna jídla a nápoje po ruce. Počítat můžete i s rychlým úbytkem na váze za relativně krátký časový úsek. Mezi mínusy se řadí cena Cambridge diety, která vás může vyjít na cca 6 000 korun měsíčně. (Vše ale závisí na ceníku poskytovatele.) Nedá se navíc držet dlouhodobě a v jejích prvních fázích vás může provázet slabost a permanentní hlad. Vzhledem k nízkému příjmu potravy a živin nemusí být zdravá a existuje u ní reálné riziko, že se po ní dostaví masivní jojo efekt.

Vzorový jídelníček podle fází

Vzhledem k tomu, že je výživový plán Cambridge diety jasně daný, rozepíšeme si počet kalorií během jednotlivých fází v průběhu jednoho dne.

Fáze 1 – 600 kcal/den: Za den sníte 4 výrobky z dietního programu (2 x 200 kcal + 2 x 100 atd.), 2-3 litry vody

Fáze 2 – 800 kcal/den: Za den sníte 3 výrobky z dietního programu, kdy snídaně musí mít 150 kcal a večeře 200 kcal. Oběd může mít až 450 kcal, 2-3 litry vody, nebo neslazeného bylinkového čaje.

Fáze 3 – 1000 kcal/den: Za den sníte 2 výrobky dietního plánu, zbytek můžete nahradit málo kalorickými jídly z běžné stravy (salát, okurka…). Snídaně 150 kcal, oběd 300 kcal, večeře 300 kcal. Opět 2-3 litry tekutin během dne.

Fáze 4 – 1200 kcal/den: Za den sníte 1 výrobek z dietního plánu. Snídaně 300 kcal, oběd 350 kcal + 50 kcal ovoce, 350 kcal večeře a 150 kcal ovoce. 2-3 litry tekutin.

Fáze 5 – 1500 kcal/den: V poslední fázi můžete jíst vše, co si přejete. Jedinou podmínkou je, aby váš kalorický příjem nepřesáhl 1500 kcal za den.

 

Napsat komentář