Posilování s gumou na cvičení

Kdo chce zdravě hubnout, ten by měl pravidelně cvičit. Většina z nás automaticky volí jízdu na kole, tanec nebo plavání. Co když vám ale řekneme, že k dosažení úspěchu stačí guma na posilování? Pokud nevěříte, povíme vám, co od posilovací gumy na cvičení vlastně čekat.

Čím jsme starší, tím dáváme větší přednost sofistikovaným metodám cvičení. Zatímco dříve nás bavilo skákat přes švihadlo, nebo běhat po lese, dnes si neumíme představit život bez jízdy na kole, tance nebo squashe

Jenže, všechny tyto sporty jsou celkem nákladné. K jejich provozování potřebujete vhodný oděv, boty a nějakou lepší výbavu. (Vůbec nezmiňujeme cenu za lekce, nebo za pronájem hřiště.) Pokud si z nějakého důvodu nemůžete jejich pořízení dovolit, můžete získat pocit, že hubnutí a zdravý životní styl je výsadou bohatých. 

Možná ale jen stačí vrátit se zpět do mládí a dát šanci cvičení s gumou. 

Hubnutí s gumou na cvičení

Důvod, proč cvičíme není jenom ten, že máme radost z pohybu. Většina z nás se snaží udržet, nebo snížit svou tělesnou hmotnost. Velmi ale záleží na tom, které aktivitě dáte přednost. 

Pokud jde o cvičení kardia (které by mělo trvat déle), pomůže vám se spalováním tukových polštářů, ale jeho provozování se prakticky nijak neodrazí na podílu svalové hmoty ve vašem těle. Posilování vám zase pomůže vybudovat svalovou hmotu, která zrychluje metabolismus. Takže vám poměrně nenápadně pomůže s ujídáním vašich tukových zásob. 

Hubnutí s gumou na cvičení spočívá v tom, že během něj posilujete svaly, které naráží při cvičení na odpor. (Musíte tedy vyvinout trochu větší úsilí, aby se vám povedlo cvik udělat správně.) Tím přispíváte k nabírání svalů, které vám pomohou lépe spalovat i v čase, kdy jste zrovna pasivní.

Jaké známe typy gum

Než se pustíte do cvičení, měli byste vědět, že není guma, jako guma. Proto si povíme, na jaké její typy můžete při nákupu v obchodě se sportovním vybavením narazit.

V současné době existuje:

  • Odporová guma na cvičení
  • Rehabilitační guma na cvičení
  • Guma na cvičení jógy

Co se týče odporové gumy na cvičení, můžete si vybírat ze spousty provedení, která mají různou obtížnost. Její výhodou je to, že vám pomůže s budováním svalové hmoty i v případě, že už jste cvičením pořádně zesílení a váha vlastního těla už vám nemusí při tréninku stačit. 

Rehabilitační guma na cvičení je zase vhodná pro lidi po úrazech, kteří se potřebují rozhýbat.

Nejlepší cviky na hubnutí

Nejlepší cviky na hubnutí s gumou na cvičení jsou ty, které vám pomohou s budováním svalové hmoty. V ideálním případě byste měli s gumou cvičit celé tělo. Jinak si koledujete o to, že si na jednostranné cvičení příliš brzy zvykne. Také předejdete tomu, že budete mít jednu polovinu těla výrazně větší. Každou sérii cviků opakujte 8-25x.

Dřep s gumou

Tento cvik je jednoduchý, ale velmi účinný. Spočívá v tom, že gumu chytnete oběma rukama a její střed položíte na zem. (Aby guma držela, tak si na ni stoupněte.) Ruce otočte nahoru, tak, abyste měli zaťaté pěsti na ramenou (s lokty směrem dopředu) a začněte dřepovat. Tento cvik by měl mít 8-12 opakování po 2-3 sériích.

Most

Položte se zády na zem a gumou svažte oblast těsně nad ohybem kolen. Pokrčte mírně rozkročené nohy směrem nahoru a začněte zvedat pánev. (Hlava, ruce i chodidla jsou přilepená k podlaze.) Tento cvik by měl mít 15-20 opakování po 2-3 sériích.

Něco pro silné ruce

Postavte se do postoje, jako u prvního cviku. Jen s tím rozdílem, že oba konce gumy chytněte do obou ruk před sebou a táhněte jimi směrem nahoru a dolu. Tento cvik by měl mít 15-20 opakování po 2-3 sériích.

 

Napsat komentář